Balanta dintre important si urgent in afacerea Forever

In calitate de consultant în marketing am de-a face, în ultima vreme, cu tot mai mulţi întreprinzători care vor să-şi intensifice activităţile de promovare pentru a-şi dezvolta afacerile. Ei au ajuns la concluzia că un marketing mai consistent va contrabalansa declinul afacerii, declin cauzat de descreşterea economică. Întrebarea pe care o pun este: „De ce nu aţi investit în marketing şi până acum? De ce doar acum, în al 12-lea ceas, apelaţi la acest instrument care vă poate ajuta cu adevărat?”

Cei mai mulţi oameni nu sunt dispuşi să facă lucrurile importante, care presupun voinţă şi efort, decât atunci când acestea devin şi urgente. Fenomenul se manifestă atât în viaţa de afaceri, cât şi în cea personală. Un exemplu este stilul de viaţă: exerciţiile fizice, consumul de alimente sănătoase, cumpătarea şi viaţa echilibrată sunt, deseori, neglijate sau amânate. Ele presupun un anumit efort şi nu pun presiune imediată pe viaţa de zi cu zi a oamenilor. Până într-o zi, când se transformă în nevoi urgente, provocate de diverse boli.  Ideea de a-ţi doza timpul prin prisma urgenţei şi a importanţei activităţilor pe care le desfăşori vine de la preşedintele american Dwight Eisenhower. El a fost primul care a propus o matrice cu patru cadrane, cu ajutorul căreia oamenii îşi pot analiza acţiunile şi pot lua decizii cu rezultate pozitive asupra activităţii zilnice. Există, astfel, un prim cadran cu acţiuni urgente şi importante, cum ar fi telefoane de la clienţi sau membri ai echipei, întâlniri de afaceri, plata unor facturi care au ajuns la termen sau rapoarte ce trebuie predate a doua zi. Oamenii de afaceri ineficienţi îşi petrec toată ziua cu astfel de activităţi. Ei „sting incendii”, dar nu construiesc, nu planifică, nu au strategii şi nu văd în perspectivă.

A doua categorie de activităţi sunt cele importante, dar non-urgente. Ele au, de obicei, consecinţe pe termen lung. Planificarea, îmbunătăţirea abilităţilor personale, cultivarea şi dezvoltarea relaţiilor, cunoaşterea produselor şi a pieţei, participarea la întâlniri de motivare şi recunoaştere, toate fac parte din această categorie.

Un al treilea cadran aparţine activităţilor urgente, dar neimportante: un prieten care a intrat să te vadă, o conversaţie telefonică de rutină, anumite email-uri, întreruperi fără implicaţii sau rezultate pozitive. Aici se încadrează fenomenul micro-managementului, atunci când oamenii se apleacă permanent asupra lucrurilor neimportante, dar care par să-i ţină foarte ocupaţi. Ei dau iluzia unei activităţi febrile, dar sunt cu totul ineficienţi. În ultimul cadran, al patrulea, se găsesc acele activităţi care nu sunt nici urgente, nici importante. Comoditatea, lipsa voinţei sau procrastinarea duc spre acest cadran. Aici se află cei care stau cu orele în faţa televizorului, navighează fără rost pe internet, căutând ştiri de senzaţie şi citind informaţii care nu le aduc niciun folos, poartă conversaţii telefonice lungi şi fără importanţă, citesc ziarele de la cap la coadă şi stau de vorbă cu alţii doar pentru că nu au altceva mai bun de făcut. Acest tip de acţiuni nu contribuie cu nimic la împlinirea obiectivelor personale sau la creşterea afacerii. Oamenii eficienţi se concentrează pe cadranele 1 şi 2, aparţinând activităţilor importante. Ei disting acest tip de activităţi punându-şi întrebarea: „Ce consecinţe va avea această acţiune asupra obiectivelor pe care le am?” şi se ocupă în special de acelea care contribuie la îndeplinirea lor. Ei rezolvă personal şi cât mai rapid lucrurile importante şi care necesită soluţionare imediată. Apoi caută să petreacă mai mult timp desfăşurând activităţi importante, dar non-urgente. Aceşti oameni refuză să facă lucruri lipsite de valoare şi evită sau deleagă activităţile care le întrerup, fără rost, programul. Ei ştiu că la urgenţe trebuie să reacţionezi, adică să fii reactiv, pe când pentru acţiunile importante şi de perspectivă e nevoie să fii pro-activ, să ai iniţiativă şi sădepui efort.

Cele mai eficiente metode de creştere a afacerii Forever sunt cele patru „Repere ale Măreţiei”: recrutarea, fidelizarea, dezvoltarea şi productivitatea. Ele sunt activităţi aparţinând cadranului 2: sunt importante, dar nu pun presiune imediată asupra afacerii, ci necesită concentrare constantă, atenţie acordată zi de zi. Afacerea poate fi susţinută, temporar, prin simpla promovare a produselor sau prin activitatea echipei în formula ei actuală.  Dar nu poate funcţiona aşa pe termen lung. Creşterea sănătoasă şi consistentă se realizează prin recrutarea de noi membri în echipă, care să plaseze constant comenzi, prin utilizarea personală a produselor, promovarea lor, realizarea statutului de Activ şi calificarea la programe stimulative. Urcuşul constant în afacerea Forever, trecerea în poziţii superioare ale Planului de Marketing sunt asigurate doar prin abilitatea de a te mobiliza şi de a activa, în egală măsură, pe toate cele patru planuri din Reperele Măreţiei.

În Forever, balanţa urgent-important se aplică cu prisosinţă. Cele mai multe dintre produse nu au acţiune imediată – ele sunt destinate utilizării pe termen lung, cu rezultate benefice clare şi cu impact major asupra consumatorilor, prin stilul de viaţă sănătos pe care îl promovează. Afacerea însăşi este o investiţie în viitor, care presupune efort constant, dar care garantează, în perspectivă, prosperitatea, libertatea de a decide asupra timpului tău, plăcerea în muncă – într-un cuvânt, o viaţă mai bună. Luând în calcul balanţa urgent-important ca argument de vânzare şi ca principiu de lucru în afacere, vei face paşi însemnaţi înainte şi vei aduce echilibru, eficienţă şi consistenţă acţiunilor tale.

Trimite-ne un mesaj

Adresa dumneavoastra de e-mail nu va fi facuta publica. Toate campurile sunt obligatorii *