Angajat in propria afacere

Un prieten, profesor în imunologie la Universitatea din Utrecht, îmi spunea acum câţiva ani că preferă să lucreze cu oameni leneşi, pentru că aceştia găsesc cele mai scurte căi de rezolvare a problemelor şi ajung, uneori, la rezultate la care ceilalţi, muncind din greu, nici nu visau. Lucrând în cercetare, el avea nevoie de abordări neconvenţionale, creative, pentru a vedea cu alţi ochi fenomenele şi a da rezolvări spontane, la care nimeni nu se gândise încă.

În lumea afacerilor, creativitatea şi abordarea neconvenţională îşi au locul lor. Comoditatea, însă, nu. Dimpotrivă, doar cei hotărâţi şi implicaţi sunt cei care reuşesc.  Mediul economic actual pare a fi caracterizat de goana după câştiguri facile şi rapide. Impulsul de a fi mai „orientat” decât ceilalţi provine, de fapt, din dorinţa de a obţine bani cu un efort cât mai redus. Oamenii superficiali sunt inconsecvenţi. Ei renunţă, din comoditate, atunci când văd că nu ajung rapid la rezultatele scontate.  De partea cealaltă se găsesc cei dispuşi să muncească. Efortul lor dă rezultate, mai ales atunci când este dublat de consecvenţă, de angajament. Iar în multilevel marketing, angajamentul este crucial. Acesta este, poate, cel mai important mesaj pe care trebuie să-l transmiţi, în calitate de sponsor, fiecărui distribuitor din echipa ta. Odată ce noul înscris şi-a stabilit obiectivele în afacere şi şi-a trasat planul prin care să le atingă, pasul următor este să se angajeze că va îndeplini ce şi-a propus. Dat fiind faptul că nu are nicio obligaţie concretă, ci doar planul pe care singur şi l-a trasat, cât de hotărât este el să atingă respectivele obiective? Ce cantitate de timp, resurse şi efort este el dispus să dedice pentru a dezvolta noua afacere? Nivelul său propriu de angajament este suficient pentru a depăşi barierele primilor paşi în afacere? Aşteptările sale sunt în concordanţă cu efortul pe care e dispus să-l depună? Ca sponsor, ajută-l să răspundă acestor întrebări şi să treacă la fapte.

Nu uita că, în afaceri, corectitudinea este esenţială. Ai grijă, aşadar, ca obiectivele fiecărui nou distribuitor să fie realiste. De exemplu, asigură-te că înţelege faptul că nu poate lucra doar o jumătate de oră pe zi pentru a câştiga, într-un timp scurt, 10.000 de euro. Învaţă-l să trateze Forever ca pe o adevărată afacere, dedicând timpul şi efortul necesare. Explică-i, acolo unde e cazul, că poate creşte o afacere multilevel marketing lucrând ca la al doilea serviciu, dar nu ca într-o activitate pentru timpul liber. În ziua de azi pare că nimeni nu mai are timp liber. Aşadar, un nou distribuitor trebuie să-şi construiască afacerea alocând constant timp pentru a contacta un anumit număr de persoane pe zi, pentru a face prezentări, pentru a păstra legătura cu consumatorii sau distribuitorii din propria echipă, fără a-şi găsi scuze ca să absenteze şi fără a ceda procrastinării. Poate că cel mai eficient ingredient al unei afaceri de succes este entuziasmul. Industria vânzărilor directe oferă independenţa şi prosperitatea către care mulţi tind. Este o zonă la care toţi au acces, indiferent de vârstă, educaţie sau statut social. Aici întâlneşti la tot pasul resurse excelente pentru dezvoltarea personală, de la oameni experimentaţi şi dornici să împartă cu tine cunoştinţele lor şi până la cărţi, întâlniri sau evenimente remarcabile. Contaminează-ţi distribuitorii cu o atitudine pozitivă faţă de afacere şi produse şi vei avea doar de câştigat.  Ce altceva poţi face pentru a creşte gradul în care cei sponsorizaţi de tine se dedică afacerii? Ia-ţi în serios rolul de sponsor: îndrumă, inspiră şi motivează.

  • Ia contact cu fiecare şi întreabă-l care îi sunt problemele, de ce bariere s-a lovit, ce îl impiedică să facă mai mult pentru afacerea sa.
  • Găsiţi împreună soluţii realiste, pe care cel sponsorizat să simtă că le poate aplica.
  • Stabiliţi resursele de care are nevoie, de la timp şi energie până la informaţii şi training; asigură-te că le poate accesa.
  • Adoptă un proces de responsabilizare reciprocă: lasă-l să-şi stabilească singur ţintele şi intervalele de timp în care îşi propune să le atingă, iar tu angajează-te să-l asişti cu tot ceea ce e nevoie.
  • Motivează-l spre a-şi asuma cele stabilite printr-un angajament simbolic.
  • Stabileşte intervale regulate la care să vă întâlniţi sau să discutaţi, pentru a ajusta şi relua procesul.

Gândeşte-te la ocaziile care urmează (începutul şcolii, zile onomastice, participări la diverse evenimente) şi construieşte-ţi un plan de acţiune pentru fiecare, atât pentru a contacta oameni noi, cât şi pentru a-i impulsiona şi fideliza pe cei deja înscrişi în afacere. Nu aştepta ca iniţiativa să vină din partea lor, fii tu primul care face pasul înainte, fii proactiv. Cei mai mulţi oameni sunt ocupaţi cu problemele lor de zi cu zi. Mesajul pe care tu l-ai trimis la un moment dat către ei s-ar putea să fi fost uitat curând după aceea, deoarece priorităţile persoanei respective s-au schimbat. Fără un contact permanent, cu cât trece mai mult timp de la întâlnirea iniţială, cu atât mai puţin important devine mesajul tău. De aceea, e bine să păstrezi constant legătura cu toţi cei pe care îi ai în vedere.

Îndrăznesc să fac o afirmaţie: oamenii de afaceri mediocri, dar implicaţi şi consecvenţi au rezultate mai bune decât cei geniali, dar inconsecvenţi. Ce îi face pe maratonişti să termine o cursă? Care este ingredientul special al căsniciilor de succes? Cum cuceresc alpiniştii cele mai înalte vârfuri? Angajamentul este răspunsul şi toţi învingătorii ştiu asta.

Trimite-ne un mesaj

Adresa dumneavoastra de e-mail nu va fi facuta publica. Toate campurile sunt obligatorii *